soon it's over

31 december 2009 började för 2 timmar och 13 minuter sen. Den sista dagen på det här året.. Den sista dagen på alla år med för den delen. Men just det här året, har varit speciellt för mig. Jag har blivit kär. Otroligt kär. Men också otroligt sårad av kärleken. Eller det som jag trodde var kärlek från honom. Jag har skrattat så tårarna sprutat, jag har gråtit för att jag tyckt att allt är så jävla värdelöst, och för att jag tyckt att jag är så jävla värdelös. Jag har inte varit utomlands, men däremot har jag varit i Stockholm fyra gånger. Första gången var med My, min lilla My som jag saknar alldeles för mycket. Vi prövade våran lycka i "sveriges största musiktävling", bodde på Liiiidingö, och umgicks med hennes kusin Elin. Det, blev tidiga mornar, och alldeles för trötta kvällar.
Andra gången jag var i Stockholm var med mamma, pappa och min storasyster. Vi kilade över till Åland med Silja Line sväng, och när vi kom tillbaka till Stockholm bodde vi på ett hotell i några nätter. Vi gick på Sommarkrysset på Grönan, och pappa åkte karusell för första gången på tio år. Vi var på en utställning om Titanic och stettades ihjäl, för just då var det 31+ i skuggan. Tredje gången jag var där var med min pojkvän Jonatan. Vi bodde på Kungsholmen, lekte i en asstor lekpark (haha älskar oss ibland, vi är så jävla fjantiga), var på Pride och njöt av livet. Fjärde och sista gången jag var där så blev det med min bästa vän Lee. Vi bodde i sumpan, gick på Grönan i spöregnet, shoppade och gick på en Jazzkväll borta på ett mysigt utecafé i Bromma (?).
Hösten kom, och lilla jenny blev stora jenny och började gymnasiet. Mitt val blev John Bauer gymnasiet i Sundsvall, med inriktning it-media. Jag älskade det från första stund, och jag älskar det än. Jag har träffat väldigt många nya människor, och fått en massa nya vänner. Vissa närmre, vissa inte. Vissa kommer finnas kvar, medans vissa försvinner bort efter studenten.
Men det starkaste minnet från 2009 måste vara.. 6 december. En småkall söndag kväll. Jag och Angelica. Gåendes bort mot Sporthallen i Sundsvall. Vi pratar på något konstigt sätt som bara vi kan, och skrattar som ingen annan kan. Efter över 5 timmars väntan kommer världens bästa man upp på scenen, och vi håller på att dö. Benen bara skakar, och ögonen bara glor. Är det han? Är det på riktigt? Klart det är på riktigt. Det var Lars Winnerbäck, och det var världens bästa konsert och han är fortfarande världens bästa, skriver fortfarande världens bästa låtar. och sjunger fortfarande bäst. Jag sov hos Noréa den natten, och gud vad kul vi hade.
Jag blev även uttagen till Härnösands Lucia. Jag vann dock inte. det gjorde Frida Bladin och hon var värd den platsen. Vi var ett gäng härliga tjejer, som snart ska ses och äta middag och gå på bio. Det ser jag framemot nästa år!

Mitt avslut på 2009 kommer bli riktigt bra. Ska vara med min älskling hela dagen i princip! Ska nämligen äta middag där osv, sen traskar vi hem till mig och inväntar tolvslaget med min familj. Älskling ska självklart få nyårspussen, och jag hoppas att det förblir så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0